<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=1101012166758026&ev=PageView&noscript=1" />
01 Marz

Jak budować odporność ? - witamina A.

Odpowiednie spożycie witaminy A jest dla nas bardzo ważne, ponieważ:
👉 bierze ona udział w rozwoju układu odpornościowego,
👉 odgrywa rolę regulacyjną w odpowiedzi immunologicznej organizmu,
👉 odgrywa rolę regulacyjną w procesach odpornościowych,
👉 wykazuje działanie terapeutyczne w leczeniu różnych chorób zakaźnych,
👉 jej niedobory mogą mieć wpływ na częstotliwość chorób zakaźnych przenoszonymi przez układ oddechowy i pokarmowy u dzieci,
👉 występujące infekcje dalej obniżają dostępne dla organizmu zasoby witamin A,
👉 może wykazywać działanie terapeutyczne w chorobach przenoszonych przez układ oddechowy, takich jak zapalenie płuc i odra lub w zakaźnych chorobach układu pokarmowego u dzieci,
👉 może wzmocnić funkcje odpornościowe organizmu i zapewnić lepszą obronę przed wieloma chorobami zakaźnymi.

Wybrane najlepsze źródła pokarmowe witaminy A:
- wątróbka wołowa,
- bataty🍠,
- szpinak,
- dynia,
- marchew,
- śledź🐟,
- papryka,
- mango.

Bibliografia:
Huang Z, Liu Y, Qi G, Brand D, Zheng SG. Role of Vitamin A in the Immune System. J Clin Med. 2018;7(9):258. Published 2018

Twój komentarz




POKAŻ